10 lucruri pe care le pot face Ponta si Iohannis in scandalul asigurarilor RCA

  1. De pe pozitia de sefi de partide mari, verificati, va rog, cati dintre actualii dumneavoastra parlamentari au primit, in campania electorala din 2012, sume de bani de la companii de asigurari. Asa va veti explica, partial, comportamentul  autist al acestora in scandalul RCA.
  2. Verificati, de asemenea, cati oameni politici girati de PSD si PNL-PDL, din lanturile ierarhice care ar trebui sa controleze activitatea de pe piata de asigurari (directori, functionari, inspectori din CSA, ARR, RAR, OPC, Politie Rutiera etc) au rude de gradul I si II in companii care se ocupa cu asigurari, service-uri auto, import si/sau distributie de piese auto.
  3. Cereti o cercetare pe piata, pe diferentele dintre tarifele RCA din Romania si cele din alte tari, corelata cu nivelul de trai din aceste tari.
  4. Verificati si costurile cu piesele de schimb si manopera din Romania, cu cele din alte tari. In 90% din cazuri, astea sunt normate chiar de producatorul masinilor care se repara, si n-ar trebui sa coste diferit.
  5. Luati legatura cu cineva din Vama, sa va explice cum mama dracului intra in tara sute de mii de repere din cate o piesa auto, si care nu se regasesc nici in productia de masini noi, nici in numarul de operatiuni de reparare in service-urile auto.
  6. Incercati sa va dati seama si cum e posibil ca, in Romania sa vedem, inca, pe strazi, persoane care  nu stiu sa scrie si sa citeasca, dar au permis de conducere si intrebati-va cine are sanse mai mari sa faca un accident: un oligofren analfabet sau un tip care chiar a facut chestionare?
  7. Oricat de tare v-ati propus sa aparati companiile de asigurari pentru ca v-au finantat partidele, nu le luati in calcul argumentul “scumpim RCA pentru ca avem de platit daune prea mari”. Mint. Potrivit legii, daunele alea sunt reasigurate la alte companii de asigurari.
  8. Propuneti parlamentarilor nemanjiti de companiile de asigurari (trebuie sa fie macar doi mai prosti), sa faca un proiect de lege prin care un sofer sa plateasca un RCA in functie de istoricul rutier personal, si nu de cel al clasei demografice din care face parte. Da, la 18-20 de ani e ok sa faci asta. Dar cand ai 10 ani de soferie si nici un accident, e frustrant sa-ti spuna un nene ca esti un risc doar pentru ca esti barbat, fara ochelari si ai 42 de ani.
  9. Concediati-va consultantii de imagine. Scandalul RCA este singura nemultumire populara reala, negenerata sau umflata artificial pe Facebook, din ultimile sase luni. Nu e ca si cum ne-a spus cineva ca RCA-ul costa prea mult. Chiar costa prea mult! Sunt diferente si de 100% intre tarife, e clar ca cineva ne jecmaneste cu tupeu. Tratand scandalul RCA ca pe votul din diaspora, aurul de la Rosia Montana sau alte probleme care au afectat DIRECT doar o MICA parte din populatia Romaniei ne aratati ca va trebuie urgent alti consilieri.
  10. Miscati-va repede, cu talent, ca atunci cand aveti un interes personal in asta. Sau, daca nu, la viitoarele alegeri, sa va duceti sa va faceti campanie electorala la congresul asiguratorilor, pentru ca de la noi o sa primiti doar Kuie Monta.

Taxi Index sucks.

Merg foarte rar cu taxiul, in Ploiesti. Un motiv ar fi ca nu beau ca porcul, si-mi pot conduce masina 7 zile din 7, fara probleme. Al doilea -  urasc taximetristii, ca breasla, pentru ceea ce reprezinta in Ploiesti: o adunatura de manglitori, proxeneti si jegosi impotenti, printre care se ascund si o mana de oameni de treaba. 

Azi insa, fatalitate, dupa niste bere, am decis ca e bine sa conduca altcineva. Si ma urc, ca boul inocent, in PH 11 UGU, de la Taxi Index. Un Fiat Linea care, pe intuneric, arata doar ... galben. In cinci minute, mi-am dat seama ca autorizatia de taxi (nr. 909, daca intereseaza pe cineva) poate fi ridicata oricand, fara probleme.

  • Manerul portierei stanga spate stricat.
  • Scaun dreapta faţă stricat.
  • Bordul scartaie ingrozitor.
  • Caroseria reactioneaza sonor la viraje, in zona dreapta spate.
  • Motorul huruie ca o pula intr-o rasnita de cafea.
  • Becul de ABS aprins in bord.
  • Becul de ulei - intermitent, in bord.

N-am fițe, să mor. Am mers și cu căruța, la viața mea. Nu vreau limuzine, in loc de taxi. Dar aș dori, dacă nu deranjez prea mult, ca mașina in care mă urc să fie intreaga. Nu de alta, dar intra un bou in noi, și mor pentru că scaunul pe care stau zboară prin geamul lateral, în timp ce un coi îmi rămâne prins in bordul care s-a desprins accidental.

Și mai am o problemă. Am un amic care a băgat 15.000 de euro într-o mașină nouă, și alte 8.000 de euro în licență și șpăgi, ca să facă un ban. Iar clienții lui, om responsabil, cu mașină nouă, sigură și curată, ajung în acest Fiat (End Of) Linea, care, cel mai probabil prin șpagă, rămâne cu hârbul în trafic, deși pune în pericol pasagerii și traficul. Amicul meu face foamea, incercand sa mentina masina la un standard. Asta cu Linea face doar bani, pentru ca nu investeste nici in braduti parfumati, in masina miroase fix ca in curul lui, dupa basini.

ARR? RAR? Primarie? Politie? Aveţi idee cum pula mea e ăsta liber să facă taximetrie?

Nu e criza in sistemul bancar. Nu-nu! Banca Romaneasca a ramas fara rating de buna ce e....

Nu mai zic nimic, doar citez: "Fitch Ratings a retras joi ratingurile atribuite institutiei financiare Banca Romaneasca, controlata de grupul elen National Bank of Greece (NBG), dupa ce a confirmat calificativul pe termen lung al bancii la "B-", cu perspectiva negativa. Ratingurile au fost retrase dupa ce emitentul a incetat sa participe la procesul de evaluare. Totodata, emitentul nu mai este considerat de Fitch ca relevant pentru zona de activitate a agentiei. Fitch nu va mai furniza ratinguri sau analize privind acest emitent. Fitch a confirmat ratingul de credit pe termen lung al Banca Romaneasca la "B-", cu perspectiva negativa, in timp ce ratingul pe termen scurt a fost reafirmat la "B". Banca Romaneasca detine si NBG Leasing, pe care a cumparat-o de la National Bank of Greece. BoG mai detine in Romania Asigurari Granata, NBG Securities si NBG Factoring".

Adaug si ce spunea, ieri, Christine Lagarde, director FMI: "Zona euro a obtinut realizari importante, dar inca mai sunt multe de facut. Activitatea insuficienta de reconstruire a soliditatii bancilor comerciale impiedica imprumuturile ieftine sa ajunga la cei care au nevoie. Prioritatea trebuie sa fie continuarea curatirii sistemului bancar prin recapitalizare, restructurare sau, daca va fi necesar, prin inchiderea unor banci. Multe banci de la periferia zonei euro nu sunt suficient capitalizate si au prea multe credite neperformante in bilanturile lor"

Cum spuneam: sistemul bancar romanesc e perfect!

Bai Ponta, pazea! S-a enervat nevasta lui Antonescu...

N-a mai postat nimic din iunie 2012 pe Facebook, ceea ce spune multe despre cat chef are, in realitate, sotia lui Crin Antonescu, sa socializeze. Ceva a stricat, totusi, inistea unei femei care poate cheltui lunar zeci de mii de euro din leafa de europarlamentar, fara sa riste un taraboi cu sotul, daca nu tranteste usile prin casa pana in ora 12.

Asa ca Adina Valean a facut un efort supraomenesc si si-a schimbat si poza de profil, si pe cea de timeline, pe Facebook. 

Cred ca acum zace epuizata pe undeva, prin vreun spa de 500 de euro minutul. Dar cand iese de acolo, o sa vedeti ce mesaje o sa posteze: tot ce nu poate spune Crin Antonescu, va spune Adina Valean. 

Abonează-te la acest feed RSS
© 2023 Bogdan Stoica